Subject: Taotlus sotsiaalministeeriumile personaalmeditsiini IT taristu kasutamiseks
From: "Peeter Padrik" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>, "Karmen Joller - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 May 2025 12:25:47 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud sotsiaalminister dr. Karmen Joller,

Sotsiaalministeeriumi haldusalas on valminud Tervise Arengu Instituudi, 
Eesti Tervisekassa, TEHIK, Tartu Ülikooli ja Sotsiaalministeeriumi koostöös 
juunis 2023 personaalmeditsiini IT-taristu, mille eesmärk on võimaldada 
Eestis kasutusele võtta geeniandmed arstide ja õdede töös, et ennetada 
haigusi ja leida inimesele sobivam raviplaan. Paraku seisab valminud IT 
taristu siiani kasutuseta ja ilma elanikkonnale pakutavate teenusteta. Meie 
hinnangul ei ole see põhjendatud.

Palume võimaldada kasutada OÜ-l Antegenes tervishoiuteenuse osutajana 
riiklikku personaalmeditsiini IT taristut Eesti geenivaramu geenidoonoritele 
personaliseeritud rinnavähi ja eesnäärmevähi ennetuse tervishoiuteenuste 
osutamiseks.

Vt lisatud taotlusfail koos lisamaterjalidega.

Kuivõrd personaalmeditsiini IT-taristu on valmis, siis palume:

1. võimalust geenivaramule ja tervishoiuteenuse osutajale geenidoonoritele 
teenuste osutamiseks personaalmeditsiini IT-taristut kasutada;

2. tehnilist juhist ja töökorda, kuidas on võimalik OÜ Antegenesi 
geenitestide tarkvaralised meditsiiniseadmed personaalmeditsiini 
IT-taristule teenusteks paigutada ja kuidas tervishoiuteenusteks vajalik 
infovahetus korraldada, lähtudes taristuprojektis raporteeritud teostatud 
tulemusnäitajatest: “Geneetilised andmed on doonori nõusolekul valmis 
kasutamiseks” ja “TTOde töölaual kasutamiseks”.

3. Kui Sotsiaalministeerium ei pea eeltoodud taotluste rahuldamist 
võimalikuks, siis palume selgitust, sh geenidoonoritele, miks eelistatakse 
hoida valminud personaalmeditsiini IT-taristut ilma teenusteta või teenuseid 
valdavale enamikule geenidoonoritele mitte võimaldades.

Märgime, et OÜ Antegenes pakub samu teenuseid ka mittegeenidoonoritele, kuid 
geenidoonoritel on ootus saada teenused geenidoonorluse raames.

Rõhutame, et OÜ Antegenes ei taotle antud teenusteks Tervisekassa rahalisi 
vahendeid.

Lugupidamisega,

Peeter Padrik, MD, PhD

Onkoloog

Antegenes

Mob: +372 5018533 I Whatsapp: +372 53319800

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Raatuse 21, Tartu 50603, Estonia

 <http://www.antegenes.com> www.antegenes.com

Subject: RE: Taotlus geeniandmete väljastamiseks
From: "Avaldused" <[email-masked]>
To: "Peeter Padrik" <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Apr 2025 16:45:11 +0300

Lugupeetud dr. Padrik

Anname teile teada, et kahjuks on osutunud teie taotluse alusel geeniandmete 
väljastamise lahenduse väljatöötamine oodatust aeganõudvamaks, ning 
käesolevaga teavitame teid, et vastavalt isikuandmete kaitse üldmääruse (EL) 
2016/679 artikli 12 lõikes 3 toodud korrale pikendame teie taotlusele 
vastamise tähtaega kuni kahe kuu võrra.

See tähtaja pikenemine võtab arvesse taotluse keerukust, sest nagu eelnevas 
kirjas öeldud, on tegemist esmakordse taotlusega, kus geenidoonor ei soovi 
andmete väljastamist endale isiklikult, ja seega ei ole geenivaramus sellise 
andmeväljastuse protsessiks automatiseeritud lahendust ega ka vaba 
inimressurssi käesoleva taotluse kiiremaks menetlemiseks. Teeme jätkuvalt 
kõik selleks, et väljastada andmed esimesel võimalusel.

Täname mõistva suhtumise eest.

Lugupidamisega

Eesti geenivaramu

From: Peeter Padrik <[email-masked]>
Sent: Tuesday, 18 March 2025 11.59
To: Info Geenidoonor <[email-masked]>
Cc: Lili Milani <[email-masked]>; Mait Metspalu <[email-masked]>
Subject: Taotlus geeniandmete väljastamiseks

Tere,

Saadan siin taotluse geenidoonori volituse alusel tema geenivaramus oleva 
genotüübi andmete väljastamiseks arstile tervishoiuteenuseks.

Tegime päringu vastava teenuse osas ka sotsiaalministeeriumile, kelle 
hinnangul on selline teenusmudel volitusega igati olemasoleva õigusruumiga 
kooskõlas.

Lugupidamisega,

Peeter Padrik, MD, PhD

CEO / Oncologist

Antegenes

Mob: +372 5018533 I Whatsapp: +372 53319800

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Raatuse 21, Tartu 50603, Estonia

 <http://www.antegenes.com> www.antegenes.com

The content of this email is confidential and intended only for the 
recipients specified in the message. It is strictly forbidden to share any 
part of this message with any third party, without the written consent of 
the sender. If you received this message by mistake, please reply to this 
message and follow with its deletion, so that we can ensure such a mistake 
does not occur in the future.